Ukranian art students

Admission Procedures for Art Students fleeing from Ukraine

Foto: Lukas Pürmayr

Зверніть увагу, що, як школа мистецтв, ми можемо запропонувати навчання лише в галузі образотворчого мистецтва та графічного дизайну. Обов'язковою умовою є те, що ви вже вивчаєте образотворче мистецтво в Україні і були змушені втікати з України через війну.

 

 

AdBK Nuremberg is offering Ukrainian art students fleeing from the war an uncomplicated procedure for admission to the University of Fine Arts. The aim is to give students with projects and interests in the area of the AdBK Nuremberg's Fine Arts (Diploma) Courses space for their artistic work and research and a possibility to continue their studies after their arrival in Nuremberg.

 

Please note the following points for this purpose:

1.    Provisional admission to the Fine Arts (Diploma) Program of the AdBK Nuremberg is possible after arrival and registration in Nuremberg and review of your documents by the Academy. The prerequisite is that you are studying Fine Arts in Ukraine and have to flee Ukraine due to the war. Please fill out the contact sheet as completely as possible. Please send the contact sheet to the students office via info@adbk-nuernberg.de

2.    As far as it is accessible to you, in addition to a digital portfolio we would be pleased to receive your CV, your university entrance qualification, proof of enrollment in a university, a copy of your passport, language certificates etc.

3.    After reviewing the documents a counseling with one of AdBK Nurembergs professors is decisive for the selection. We will contact you as soon as possible and will get you in touch with one of our teachers.

4.    An aptitude test will be necessary after two semester studying at AdBK Nuremberg. 

5.    Independent from this is your arrival in Nuremberg: first go to the AnkER facility. You can find assistance with the City of Nuremberg hereBAYHOST establishes a coordination office for Ukraine, which bundles support and assistance offers for Ukrainian students and scientists and is available to them as a contact point. 


The AdBK Nuremberg strongly supports the statements of the German Rectors' Conference and the Rectors' Conference of the German Universities of Arts.

 

Contact Sheet

Zum Schließen scrollen

6

Zum Schließen scrollen

künstlerische Klassen

grundständiges und postgraduales Studienangebot

Kunstpädagogik

Lehramt Kunst am Gymnasium

Live Art Forms

Performative Practices Master Program

kunstbezogene Wissenschaften

fächerübergreifendes Lehrangebot

Werkstätten

Ausstattung, Techniken, Kursprogramm

Studienförderung

Stipendienprogramme, Preise und Auszeichnungen

Vorlesungsverzeichnis

Lehrangebot der AdBK Nürnberg

International Office

Erasmus+, PROMOS und Stibet Programme

Studienangebot und Beratung

Lehrangebot, Studien- und Mappenberatung

Bewerbung und Aufnahmeverfahren

Wie bewerbe ich mich?

Bewerbungstermine

Bewerben bis 14. April 2023, 12 Uhr

Symposien

Titel, Thesen, Argumente

Publikationen

Projekte

Selbstverständnis

Geschichte

die älteste Kunsthochschule im deutschsprachigen Raum

Architektur

Sep Ruf & Hascher Jehle Architektur

Professorinnen und Professoren

wissenschaftliches und künstlerisches Schaffen

Gremien und Beauftragte

akademische Selbstverwaltung

Einrichtungen

zentrale Einrichtungen

Hochschulverwaltung

Zuständigkeiten & Kontakt

Lehrpersonal

künstlerische & wissenschaftliche Mitarbeitende

Chancengleichheit, Inklusion und Diversität

Leitbild der AdBK Nürnberg

Kontakt

Adresse

Akademie der Bildenden Künste Nürnberg


Bingstr. 60, 90480 Nürnberg

Telefon: +49 911 9404 0

Fax: +49 911 9404 150

info@adbk-nuernberg.de


Freunde der AdBK Nürnberg Facebook Twitter Instagram YouTube

Klicken zum Bewegen und Zoomen

Öffnungszeiten

Campus


Öffnungszeiten:

Vorlesungszeit: Montag bis Freitag, 7.30-19 Uhr / Samstag 9-13 Uhr

Vorlesungsfreie Zeit: Montag bis Donnerstag, 8-17 Uhr / Freitag, 8-14.30 Uhr


Werkstätten


Öffnungszeiten:

Montag bis Donnerstag, 8-12 Uhr und 13-17 Uhr / Freitag, 8-12 Uhr und 13-14.30 Uhr


Studierendensekretariat


Öffnungszeiten:

Montag bis Freitag, 8-12 Uhr

freitags nur telefonisch


Prüfungsamt/ International Office


Öffnungszeiten:

Montag bis Donnerstag, 8-12 Uhr und 14-15 Uhr 

Freitag, 8-12 Uhr


Bibliothek


Öffnungszeiten:

Öffnungszeiten Vorlesungszeit / vorlesungsfreie Zeit:
Montag – Donnerstag: 9 – 12 Uhr und 13 – 16 Uhr
Freitag: 9 – 14 Uhr
 
Geschlossen an Samstagen, Sonntagen und Feiertagen.
 
Bitte beachten Sie, dass sich die Öffnungszeiten kurzfristig ändern können. Aktuelle Änderungen werden rechtzeitig per E-Mail, auf der Homepage sowie am Bibliothekseingang bekannt gegeben.


Newsletter

Melden Sie sich für den Newsletter an.

* Pflichtfeld

Credit
Ihr Browser ist veraltet. Bitte aktualisieren Sie Ihren Browser um diese Webseite optimal nutzen zu können.
Zurück zur normalen Version